nazwa firmy:
3E Edukacja, Ekonomia, Ekologia
telefony:
tel./fax (22) 611 87 71
kom. 607 399 526
kom. 607 399 526
email:
opis działalności:
Centrum Podwyższania Kwalifikacji Nauczycieli jest pierwszym w Polsce ogólnopolskim niepublicznym ośrodkiem metodycznym, działającym od 1992 roku. Dla pracy i badań CPKN jest charakterystyczne ścisłe wiązanie teorii z praktyką. Inspirację czerpiemy od tych klasyków światowej humanistycznej pedagogiki, którzy eksperymentowali, obserwowali efekty pracy nauczycieli o określonych osobowościach, wyrażające w uczeniu się ich uczniów, po to aby prace nauczycieli czynić efektywniejszą.
Nauczyciele dokształcający się pod naszym kierunkiem wprowadzają w swojej pracy nowości, na przykład ćwiczenia wczesnoszkolne także w języku angielskim, obserwują swoich uczniów, dokumentują ich uczenie się, aby je wnikliwie analizować i na tej podstawie oceniać własne zachowania, stale doskonaląc je. Zaliczenie studiów polega na przedstawieniu doświadczeń eksperymentalnych i ukierunkowaniu się do dalszego doskonalenia własnej pracy.
W tym opisie ograniczymy się do zaprezentowania studiów podyplomowych o nazwie "Integralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim". Są to bardzo nowatorskie studia podyplomowe, bo ich absolwentki efektywniej kierują całością uczenia się dzieci klas początkowych, posługując się dwoma językami, językiem ojczystym i językiem angielskim. Na studiach podyplomowych budują się dwa zakresy kompetencji nauczycielskich. Pierwszy zakres to uczenie się języka angielskiego do wymaganego poziomu. Drugi zakres to zwiększanie efektywności pracy z dziećmi, czemu służy także znajomość języka angielskiego. Studiujące nauczycielki uczą się takiego kierowania aktywnością dzieci, przy której dzieci opanowują kluczowe kompetencje, w tym posługiwanie się językiem angielskim, metodami dopasowanymi do specyfiki wieku 6 - 10 lat. Studia nominalnie trwają trzy semestry.
W programie studiów są następujące przedmioty:
- Pedagogika zabawy z ćwiczeniami w języku angielskim,
- Język angielski z metodyką,
- Psychopedagogika twórczości,
- Komputerowe wspomaganie edukacji wczesnoszkolnej w języku angielskim,
- Warsztaty edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim,
- Projektowanie edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim,
- Opis, analiza i ocena procesu edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim, Praktyka
- edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim,
- Diagnozowanie efektów edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim, Seminarium.
Praktyka odbywa się w miejscu pracy, z dziećmi klas początkowych. Seminarium służy ukierunkowaniu, przeprowadzeniu i opracowaniu eksperymentowania, które jest nabywaniem zawodowych kompetencji nauczyciela klas początkowych. Do 60 % zajęć może się odbywać przez internet. Uprawnienia do prowadzenia kształcenia zintegrowanego w dwóch językach uzyskają osoby, które zaliczą wszystkie przedmioty i przedstawią opracowanie końcowe świadczące o efektywności pedagogicznego eksperymentowania oraz osiągną wymaganą przepisami znajomość języka angielskiego, potwierdzoną odpowiednim certyfikatem. Osoby z zaawansowaną znajomością języka angielskiego będą zwolnione z zajęć "Język angielski z metodyką", w części lub w całości i będą mieć obniżone czesne.
Odpowiedzi na stawiane pytania:
1. Czy absolwentki mogą nauczać języka angielskiego w klasach początkowych?
W klasach początkowych dopuszcza się nauczanie przedmiotowe i całościowe (kształcenie zintegrowane). To drugie jest naszym zdaniem zdecydowanie efektywniejsze i dlatego studia zawsze nazywały się "Integralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim" i przygotowywały także do prowadzenia ćwiczeń wczesnoszkolnych (mówienia, czytania, pisania, rachowania, śpiewania, plastycznego wypowiadania się dzieci...) w języku angielskim. Pełne kwalifikacje są wtedy, gdy oprócz zaliczenia studiów podyplomowych nauczycielka uzyska odpowiedni certyfikat językowy.
2. Jaki jest koszt studiów?
Dotychczas studia kosztowały 3 x 1300 zł. Dla zwolnionych z zajęć językowych jest zniżka.
3. Kiedy rozpoczną się studia podyplomowe?
Zmierzamy do uruchomienia studiów od września lub od października 2010 roku.
4. Gdzie będą zjazdy?
Na pewno będą w Warszawie. W innych miejscach zależnie od liczby osób studiujących z określonego terenu. Prawdopodobnie grupa studentów uczestniczących w zjazdach nie będzie mogła być mniejsza niż 15 osób.
Nauczyciele dokształcający się pod naszym kierunkiem wprowadzają w swojej pracy nowości, na przykład ćwiczenia wczesnoszkolne także w języku angielskim, obserwują swoich uczniów, dokumentują ich uczenie się, aby je wnikliwie analizować i na tej podstawie oceniać własne zachowania, stale doskonaląc je. Zaliczenie studiów polega na przedstawieniu doświadczeń eksperymentalnych i ukierunkowaniu się do dalszego doskonalenia własnej pracy.
W tym opisie ograniczymy się do zaprezentowania studiów podyplomowych o nazwie "Integralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim". Są to bardzo nowatorskie studia podyplomowe, bo ich absolwentki efektywniej kierują całością uczenia się dzieci klas początkowych, posługując się dwoma językami, językiem ojczystym i językiem angielskim. Na studiach podyplomowych budują się dwa zakresy kompetencji nauczycielskich. Pierwszy zakres to uczenie się języka angielskiego do wymaganego poziomu. Drugi zakres to zwiększanie efektywności pracy z dziećmi, czemu służy także znajomość języka angielskiego. Studiujące nauczycielki uczą się takiego kierowania aktywnością dzieci, przy której dzieci opanowują kluczowe kompetencje, w tym posługiwanie się językiem angielskim, metodami dopasowanymi do specyfiki wieku 6 - 10 lat. Studia nominalnie trwają trzy semestry.
W programie studiów są następujące przedmioty:
- Pedagogika zabawy z ćwiczeniami w języku angielskim,
- Język angielski z metodyką,
- Psychopedagogika twórczości,
- Komputerowe wspomaganie edukacji wczesnoszkolnej w języku angielskim,
- Warsztaty edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim,
- Projektowanie edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim,
- Opis, analiza i ocena procesu edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim, Praktyka
- edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim,
- Diagnozowanie efektów edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim, Seminarium.
Praktyka odbywa się w miejscu pracy, z dziećmi klas początkowych. Seminarium służy ukierunkowaniu, przeprowadzeniu i opracowaniu eksperymentowania, które jest nabywaniem zawodowych kompetencji nauczyciela klas początkowych. Do 60 % zajęć może się odbywać przez internet. Uprawnienia do prowadzenia kształcenia zintegrowanego w dwóch językach uzyskają osoby, które zaliczą wszystkie przedmioty i przedstawią opracowanie końcowe świadczące o efektywności pedagogicznego eksperymentowania oraz osiągną wymaganą przepisami znajomość języka angielskiego, potwierdzoną odpowiednim certyfikatem. Osoby z zaawansowaną znajomością języka angielskiego będą zwolnione z zajęć "Język angielski z metodyką", w części lub w całości i będą mieć obniżone czesne.
Odpowiedzi na stawiane pytania:
1. Czy absolwentki mogą nauczać języka angielskiego w klasach początkowych?
W klasach początkowych dopuszcza się nauczanie przedmiotowe i całościowe (kształcenie zintegrowane). To drugie jest naszym zdaniem zdecydowanie efektywniejsze i dlatego studia zawsze nazywały się "Integralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim" i przygotowywały także do prowadzenia ćwiczeń wczesnoszkolnych (mówienia, czytania, pisania, rachowania, śpiewania, plastycznego wypowiadania się dzieci...) w języku angielskim. Pełne kwalifikacje są wtedy, gdy oprócz zaliczenia studiów podyplomowych nauczycielka uzyska odpowiedni certyfikat językowy.
2. Jaki jest koszt studiów?
Dotychczas studia kosztowały 3 x 1300 zł. Dla zwolnionych z zajęć językowych jest zniżka.
3. Kiedy rozpoczną się studia podyplomowe?
Zmierzamy do uruchomienia studiów od września lub od października 2010 roku.
4. Gdzie będą zjazdy?
Na pewno będą w Warszawie. W innych miejscach zależnie od liczby osób studiujących z określonego terenu. Prawdopodobnie grupa studentów uczestniczących w zjazdach nie będzie mogła być mniejsza niż 15 osób.
EDYCJA DANYCH »
zamknij okno