adres:
ul. Sokolska 56a
40-087 Katowice
województwo: śląskie
powiat: Katowice
NIP: 6342289030
telefony:
tel. (32) 258 22 13
branże:
opis działalności:
Aby być wesołym tak jak my – do przedszkola musisz przyjść!
Witamy w Miejskim Przedszkolu nr 48 w Katowicach!


To tu: będziecie się świetnie bawić;
To tu: będziecie zdobywali wiedzę o sobie i swoich możliwościach;
To tu: nauczycie się własnej niezależności i odrębności;
To tu: będzie kształtowała się wasza wrażliwość i wyobraźnia;
To tu: będziecie chwaleni nawet za zwykłe pozytywne zachowania;
To tu: dostrzegane będą wasze wysiłki, starania i chęć pomocy;
To tu: będą szanowane wasze cechy indywidualne;
To tu: każdy z was będzie bezpieczny, akceptowany, a przede wszystkim kochany!

Zapraszamy!

Gimnastyka korekcyjna
Gimnastyka korekcyjna to zajęcia bezpłatne organizowane dla dzieci przedszkolnych.
Dziecko uczestniczy w zajęciach na podstawie skierowania od lekarza ortopedy.
W zajęciach uczestniczą dzieci z grupy "Sowy" i "Tygrysy".
Zajęcia prowadzi nauczyciel – rehabilitant. Zapisu można dokonać w każdym czasie po przedstawieniu skierowania od lekarza ortopedy.
Zajęcia odbywają się we wtorek od godz. 13:30-15:00.

Religia
Zajęcia odbywają raz w tygodniu w środy

Pięciolatki
Mam świadomość, że dzieci w wieku pięciu lat potrzebują aktywnych metod nauczania. Będę uczyć dzieci poprzez zabawę i piosenkę. Nie zabraknie na spotkaniach zabaw ruchowych oraz prostych form teatralnych.
Wspólna nauka, śpiewy i zabawa uczą integracji z grupą i są dobrym wprowadzeniem do życia społecznego.
Dziecko w tym wieku pozna najprostsze prawdy wiary, podstawowe gesty liturgiczne oraz proste modlitwy. Spotkania te wprowadzają do spotkań dziecka z Bogiem w rodzinie i we wspólnocie Kościoła.
Pragnę wykształcić w dziecku chęć poznawania praw wiary i skonfrontować jego wyobraźnię z pięknem liturgii.
Poznając życie Jezusa dziecko nauczy się naśladować Go w dobroci, którą może potem przenieść do swojego życia rodziny, do życia w grupie rówieśniczej czy w kościele lokalnym. Jednym z moich celów jest też wychowanie do szacunku wobec innych ludzi, symboli religijnych, a nawet pożywienia.
Pomocą w zrozumieniu treści jest zeszyt ćwiczeń. Każdej katechezie są przyporządkowane odpowiednie czynności, jakie dziecko ma wykonać na zajęciach (wycinanki, wyklejanki, kolorowanki, itp.)
Ćwiczenia są wspaniałym uzupełnieniem i utrwaleniem poznanych w ciągu roku prawd.

Sześciolatki
Poprzez chronologiczny układ katechez, chcę przygotować wychowanków do przeżywania poszczególnych okresów roku kościelnego. Bloki tematyczne oraz wiele odniesień do świąt obchodzonych w kościele i domu rodzinnym, to duże ułatwienie dla mnie.
Prawie każdej katechezie towarzyszy piosenka. W zeszycie ćwiczeń znajdują się nowo poznane teksty. Inną formą zapamiętywania i utrwalania nowych treści są wiersze – rymowanki.
Treści poszczególnych katechez będę odpowiednio modyfikować, zależnie od możliwości grupy, sytuacji poszczególnych wychowanków.
Każde dziecko ma do dyspozycji zeszyt ćwiczeń, w którym będzie wykonywać różne zadania (kolorowanki, wycinanki, itp.)
Każda katecheza prowadzi do Chrystusa, a więc do Kościoła, do parafii, w której dziecko będzie mogło się łatwiej odnaleźć, rozumieć liturgię i w niej uczestniczyć.
W miarę potrzeby włączę do współpracy rodziców. Na tablicy ogłoszeń będę sygnalizowała rodzicom zadania.

RYTMIKA

Dzieci 3-4 letnie

Zabawy muzyczno–ruchowe:
- zabawy z przerwą w muzyce
- zabawy uwrażliwiające na tempo (wolno, szybko, umiarkowanie)
- reakcje ruchowe na zmiany dynamiki (piano, forte, mezzoforte)
- wyrabianie motoryki (bieg, chód, skoki, podskoki)
- przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę
- wyrabianie poczucia własnego ciała (zabawa "Różne części ciała")
- ćwiczenia porządkowe – koło, linia, kąty sali
- tańce ludowe

Śpiew:
- śpiewanie piosenek z zabawą ruchową
- śpiewanie piosenek z grą na instrumentach
- rytmizowana mowa
- powtarzanie krótkich motywów melodyczno–rytmicznych

Rozwijanie twórczej inwencji dziecka:
- improwizacja ruchowa ("Opowieści ruchowe", "Malowanie muzyki")
- improwizacja głosowa (mruczanki, śpiewanki)
- improwizacja grana (instrumenty perkusyjne, body percussion)
- słuchanie utworów

Instrumenty perkusyjne:
- tworzenie "orkiestry" z różnych instrumentów
- dyrygowanie "orkiestrą" (głośno – cicho)
- granie prostych rytmów
- dobieranie instrumentów pod względem nastroju muzyki

Dzieci 5-6 letnie

Zabawy muzyczno–ruchowe
Śpiew
Instrumenty perkusyjne
EDYCJA DANYCH »
zamknij okno