adres:
ul. Spacerowa 9, 59-301 Lubin - Lotnisko AZM
59-301 Lubin
adres korespondencyjny:
ul. Milicka 10
51-127 Wrocław
województwo: dolnośląskie
powiat: lubiński
NIP: 8992917578
rok założenia: 2010
telefony:
kom. 733 000 335
branże:
Skydive Polska Sp. z o.o. - zdjęcie-113708Skydive Polska Sp. z o.o. - zdjęcie-113709Skydive Polska Sp. z o.o. - zdjęcie-113710Skydive Polska Sp. z o.o. - zdjęcie-113706Skydive Polska Sp. z o.o. - zdjęcie-113707Skydive Polska Sp. z o.o. - zdjęcie-113711
email:główny adres kontaktowy e-mail do firmygłówny adres kontaktowy e-mail do firmy
opis działalności:
Informacje o skokach

Czym są skoki  spadochronowe w tandemie?

Skoki spadochronowe w tandemie to nic innego jak skok z instruktorem na jednym spadochronie.

Wrażenia i doznania jakie odczuwa człowiek podczas spadania są takie same jakich doznaje doświadczony skoczek spadochronowy i zadowolą nawet najbardziej wymagających sportowców ekstremalnych. Dodatkowym atutem jest fakt, że nie trzeba posiadać żadnych badań lekarskich ani poświęcać swojego cennego czasu na zapoznanie się z zasadami uprawiania tego rodzaju spadochroniarstwa. Jednym słowem jest to jeden z najciekawszych i najprzyjemniejszych sposobów aktywnego odpoczynku.

Jak przebiega przygotowanie do skoku i sam skok?

Przygotowanie do takiego skoku jest bardzo proste. Nie potrzeba posiadać zaświadczeń lekarskich ani ukończonych specjalistycznych kursów. Szkolenie pasażera trwa ok. 5-10 minut.

Najpierw zapoznajemy się z oświadczeniem i podpisujemy je, następnie instruktor informuje nas o przebiegu skoku : jak wygląda taki skok, na czym to wszystko polega, potem  zakłada i dopasowuje do sylwetki pasażera uprząż tak, aby lot był dla niego jak najbardziej komfortowy. Po wykonaniu tych czynności pasażer wykonuje na ziemi kilka prostych ćwiczeń sylwetki takich samych, w jakie jego ciało ułoży się podczas lotu. Po tak krótkim przygotowaniu jesteśmy już gotowi do wykonania skoku spadochronowego w tandemie. Skoczkowie wsiadają do samolotu, który wzbija się na wysokość ok. 4.000 m przez ok. 15 min. Na wysokości  3.500 m instruktor przypina swoją uprząż do pasażera a ok. 500 m wyżej następuje skok. Po wyskoku i ok. 5 sekundach instruktor otwiera tzw. hamulec ( mały spadochron stabilizujący), dzięki któremu prędkość spadania tandemu jest zmniejszana z ok. 300 km /h do ok. 200 km /h. Czas wolnego spadania wynosi ok. 60 s. Na wysokości 1.800 – 1.600 m nad ziemią instruktor otwiera spadochron główny. Po otwarciu lot trwa jeszcze ok. 10 min, w ciągu których pasażer może podziwiać piękne widoki i spróbować sterowania spadochronem. Na wysokości ok. 500 m instruktor rozpoczyna manewr lądowania, tak aby wylądować bezpiecznie i w oznaczonym miejscu (jak najbliżej miejsca startu).

Niewątpliwie taki skok jest ważnym wydarzeniem dla każdego, kto wykonuje go po raz pierwszy. Wszyscy pragnący utrwalić taki skok, mają możliwość wykupienia usługi filmowania przebiegu całego wydarzenia od momentu  szkolenia do chwili wylądowania po wykonanym skoku ( w powietrzu tandemowi towarzyszy skoczek kamerzysta ).


Jakie warunki należy spełnić aby polecieć?


Skoki spadochronowe w tandemie może uprawiać każdy kto nie choruje na epilepsję, nie cierpi na poważne schorzenia serca i układu krążenia, jego waga nie przekracza 110 kg a wzrost wynosi więcej niż 125 cm.

Oprócz tych przeciwwskazań nie ma żadnych innych. Każda osoba, która jest wolna od podobnych dolegliwości może spróbować skoku w tandemie. Ten sposób spędzenia wolnego czasu jest także dostępny dla osób niepełnosprawnych ruchowo.


Czy skoki spadochronowe w tandemie są bezpieczne?

Jest to najbezpieczniejszy sposób uprawiania tego sportu, ponieważ tandempilot to doświadczony instruktor spadochronowy, przeszkolony na specjalnym kursie do wykonywania tego rodzaju skoków . Sprzęt jest przystosowany dla 2 osób. Wszelkie zabezpieczenia i uchwyty są zdublowane. Sprzęt taki musi być i jest wyposażony w elektroniczne urządzenia, które w razie niebezpieczeństwa otwierają spadochron zapasowy. Skok spadochronowy w tandemie dla pasażera ma być tylko i wyłącznie czystą przyjemnością, o całą resztę martwi się Wasz instruktor.

EDYCJA DANYCH »
zamknij okno