nazwa firmy:
Federacja Konsumentów - Rada Krajowa
telefony:
tel. (22) 827 11 73 - sekretariat
tel. (22) 826 80 56 - prawnicy
tel. (22) 827 64 81 - prawnicy
fax (22) 827 90 59
tel. (22) 826 80 56 - prawnicy
tel. (22) 827 64 81 - prawnicy
fax (22) 827 90 59
email:
opis działalności:
Federacja Konsumentów jest niezależną organizacją pozarządową, której głównym celem jest ochrona indywidualnego konsumenta w Polsce.
Obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium Polski poprzez sieć 48 oddziałów terenowych, które wykonują pracę poradni konsumenckich oraz zrzeszają wolontariuszy chcących z nami współpracować.
Często trudno sobie wyobrazić obszar życia społecznego, który nie byłby związany z ochroną konsumenta. Zawsze staramy się aktywnie i wiarygodnie pomagać polskim konsumentom.
Dążymy do STWORZENIA warunków, w których opinie konsumentów będą rozważane przy podejmowaniu istotnych dla nich decyzji
Inicjujemy prokonsumenckie zmiany w przepisach prawnych. W efekcie podejmowanych przez nas wysiłków wprowadzono prokonsumenckie zapisy w wielu aktach prawnych
Tworzymy lobby na rzecz polityki konsumenckiej, szczególnie intensywnie zabiegamy o poparcie dla idei ochrony konsumenta wśród parlamentarzystów polskich
Pracujemy w komisjach normalizacyjnych i certyfikacyjnych
Staramy się kształtować rynek konsumenta korzystającego z przysługujących mu praw
Prowadzimy edukację konsumencką w szkołach. Nauczyciele chętnie realizują przygotowywane przez nas od kilku lat programy, uczniowie mają sposobność poznać swoje prawa, zastanowić się nad mechanizmami rządzącymi rynkiem i nad własnymi postawami konsumenckimi. Mamy tym samym nadzieję wychować nowoczesne pokolenie polskich konsumentów.
Stale współpracujemy z mass mediami, co gwarantuje nie tylko systematyczne przekazywanie społeczeństwu ważnych informacji, ale wiedza, która dociera do konsumentów od organizacji za pośrednictwem prasy, radia i telewizji, staje się istotnym, dla wielu podstawowym, elementem edukacji konsumenckiej. Z naszego zaś doświadczenia wynika, że bez niej niemożliwa będzie zmiana postaw społecznych odpowiednio do przemian zachodzących w naszym kraju. Nie tylko bowiem głos konsumentów musi być wysłuchany, ich potrzeby zaspokojone, ale równie ważne jest wykształcenie w polskim społeczeństwie odpowiedzialności za tworzenie rynku konsumenta.
Chętnie korzystamy i bardzo cenimy sobie pomoc i współpracę z zagranicznymi organizacjami konsumenckimi - sami zawsze podzielimy się naszymi doświadczeniami ze wszystkimi zainteresowanymi organizacjami.
Służymy nieodpłatnie radą i pomocą wszystkim konsumentom polskim, niezależnie od tego czy są oni członkami naszej organizacji.
Każdy, kto przyjdzie, zadzwoni lub napisze do jednego z naszych 48 oddziałów terenowych Federacji, może liczyć na bezpłatną pomoc z naszej strony. Porada prawnika to forma naszej działalności, z którą konsumenci stykają się najczęściej. Czasami wystarczy rozmowa telefoniczna i prosta odpowiedź.
W trudniejszych sprawach prawnicy podejmują bezpośrednie interwencje u sprzedawców i producentów, wskazują na nieprawidłowości w sposobie załatwienia reklamacji, powołują się na właściwe przepisy uzasadniające roszczenia klientów.
Gdy mediacja zawiedzie, piszą pozwy i prowadzą sprawy sądowe w imieniu konsumentów, najpierw próbując rozstrzygnąć spór przed polubownym sądem konsumenckim, a w ostateczności przed sądem powszechnym.
Zapraszamy do kontaktu z nami.
Obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium Polski poprzez sieć 48 oddziałów terenowych, które wykonują pracę poradni konsumenckich oraz zrzeszają wolontariuszy chcących z nami współpracować.
Często trudno sobie wyobrazić obszar życia społecznego, który nie byłby związany z ochroną konsumenta. Zawsze staramy się aktywnie i wiarygodnie pomagać polskim konsumentom.
Stale współpracujemy z mass mediami, co gwarantuje nie tylko systematyczne przekazywanie społeczeństwu ważnych informacji, ale wiedza, która dociera do konsumentów od organizacji za pośrednictwem prasy, radia i telewizji, staje się istotnym, dla wielu podstawowym, elementem edukacji konsumenckiej. Z naszego zaś doświadczenia wynika, że bez niej niemożliwa będzie zmiana postaw społecznych odpowiednio do przemian zachodzących w naszym kraju. Nie tylko bowiem głos konsumentów musi być wysłuchany, ich potrzeby zaspokojone, ale równie ważne jest wykształcenie w polskim społeczeństwie odpowiedzialności za tworzenie rynku konsumenta.
Chętnie korzystamy i bardzo cenimy sobie pomoc i współpracę z zagranicznymi organizacjami konsumenckimi - sami zawsze podzielimy się naszymi doświadczeniami ze wszystkimi zainteresowanymi organizacjami.
Służymy nieodpłatnie radą i pomocą wszystkim konsumentom polskim, niezależnie od tego czy są oni członkami naszej organizacji.
Każdy, kto przyjdzie, zadzwoni lub napisze do jednego z naszych 48 oddziałów terenowych Federacji, może liczyć na bezpłatną pomoc z naszej strony. Porada prawnika to forma naszej działalności, z którą konsumenci stykają się najczęściej. Czasami wystarczy rozmowa telefoniczna i prosta odpowiedź.
W trudniejszych sprawach prawnicy podejmują bezpośrednie interwencje u sprzedawców i producentów, wskazują na nieprawidłowości w sposobie załatwienia reklamacji, powołują się na właściwe przepisy uzasadniające roszczenia klientów.
Gdy mediacja zawiedzie, piszą pozwy i prowadzą sprawy sądowe w imieniu konsumentów, najpierw próbując rozstrzygnąć spór przed polubownym sądem konsumenckim, a w ostateczności przed sądem powszechnym.
Zapraszamy do kontaktu z nami.
EDYCJA DANYCH »
zamknij okno